דף הבית » שירות ללקוח » מאמרים
טפסים | תלונות הציבור | מיגונים | מאמרים | קישורים | מבצעים ללקוחות

טעינה ופריקה של מטענים וכל מה שביניהם

רפי אברג'יל ו-שמעון סודאי, אתר קציני הבטיחות, 06/11/2014

 

 

טעינה ופריקה של מטענים וכל מה שביניהם

מאת: רפי אברג'יל
נערך מחדש ע"י שמעון סודאי

 

 

נושא טעינה ופריקה (תקנה 85) לוקה בחסר ברובו הוא אינו מיושם בעת לימודי מקצועות התחבורה מול מבקש הרישיון למשאיות. המידע בנושא מוגבל ואינו עובר בדרך שמאפשרת חניכה מסודרת , היות ואין תכנית סדורה לצד הנחיות ותחומי אחריות, על משרד  התחבורה לדאוג  להקמת ועדה מקצועית לטיפול שורש ,בו תהיה גם חובת חניכה לנהג משאית וכן הדרכה והשלמת יידע זה גם מול קציני הבטיחות.- וגורמים נוספים האמונים על שינוע מטענים .
 
לעצם העניין!
קשירה ועיגון מוטענים הינו פרק חשוב ובעל משקל רב בבטיחות המטען על גבי הרכב ויציבות הרכב.
קיימים מס' אביזרי קשירה ועיגון ויש להתאים את אמצעי הקשירה לסוג המטען המובל.
בפני הנהג עומדות מס' דילמות לפני העמסת המטען
 

 


אמצעי קשירה הקיימים
שרשרת
חבק
כבל
חבל
ברזנט
מנעולי הצמדה
 
אפשרויות ריתום מטען למשטח הטעינה

 
 
שיטות לעיגון מטענים
 

 



תיעוד - תאונת דרכים שלמרבה המזל הסתיימה ללא נפגעים. מכבש ניתק מרכב שהוביל אותו והתהפך  על כביש הערבה בעיצומו של עיקול בכביש. הנהג שנסע ממול, בנתיב הנגדי, עצר בזמן ובכך לא נפגע מהמכבש הגדול שנפל על נתיב נסיעתו

 
 
 

 

 

מתוך אתר קציני הבטיחות:   http://www.igudkb.co.il/prika.html

 

חזרה לרשימת המאמרים


עיצוב: סטודיו אבי שטראוך  |  פיתוח: reVision